Savjet Bolovi u koljenu

Zaštita koljena od ozljeda tijekom treninga

Zaštita koljena od ozljeda tijekom treninga je nešto, na što često zaboravimo.

Bolovi i ozljede koljena tako su najčešće ozljede u sportu. Svoja koljena, bez obzira na starost, možete najbolje zaštititi redovitim vježbanjem i jačanjem pravih mišića, a treba obratiti pozornost na sljedeće faktore.

Zaštita koljena od ozljeda tijekom treninga

Težina

Već smo govorili o povezanosti težine i bolova u koljenu. Prekomjerna težina jedan je od najčešćih uzroka bolova i ozljeda koljena. Već je sama šetnja od tri do pet puta veći pritisak od naše težine na zglobove – a višak kilograma samo pogoršava situaciju. Gubitak težine može ublažiti simptome ili ih čak potpuno ukloniti.

Jačanje svih mišića

Vježbe za jačanje i istezanje mišića utječu na stabilizaciju koljena. No, važno je raditi na svim mišićnim skupinama, a ne samo na jednoj. Najvažniji su mišići na prednjoj strani bedra, tetiva koljena i mišići u području kukova.

Važno je oprezno izvoditi čučnjeve i druge vježbe koje predstavljaju veliko opterećenje za koljena – pobrinite se da su koljena uvijek u položaju od 90° i nemoj pretjerivati s brojem ponavljanja.

Odaberite pravi sport

Veslanje, skijanje i biciklizam dobri su sportovi za koljena jer ne predstavljaju preveliki pritisak i ne uzrokuju uganuća. Tijekom vožnje bicikla treba paziti na pravilno namješteno sjedalo – kada je pedala u najnižem položaju, koljeno mora biti izravnano.

Led uvijek pomaže

Nemojte zanemarivati potencijalna uganuća ili istegnuća bez obzira na to kojom se sportskom aktivnošću bavite. Led je jednostavno rješenje za smanjivanje upala i bolova.

Izbjegavajte rotaciju kukova i koljena

Skakanje i sporo trčanje česti su elementi mnogih sportova koji brzo mogu uzrokovati bolove i ozljede. Takve ozljede češće su u žena sportaša nego u muškaraca.

Izbjegavajte trčanje po neravnom terenu

Trčanje uzbrdo ili nizbrdo po brdovitom terenu predstavlja veliki napor za koljena. Omogućite odmor koljenima, odnosno trčite po ravnoj površini. Isto vrijedi i za trčanje po stepenicama.

Kombinirajte različite aktivnosti

Najbrži put do ozljede koljena prečesto je bavljenje jednom te istom sportskom aktivnošću. Kombinirajte različite aktivnosti i vježbe jer na taj način jačate različite mišićne skupine – npr. ako trčite, povremeno trčanje zamijenite biciklizmom.

Slični
članci

Pogledajte ostale članke koji će vam pomoći da dovršite svoju rutinu i ublažite bol.

Vježba

Jutarnji bolovi u vratu: 5 vježbi s kojima jih možete ublažiti

Bolovi u vratu i ramenima
Video sadržaj

Vježbe za ramena i kukove

Reumatoidni artritis i artroza
Video sadržaj

Buđenje tijela

Bolovi u mišićima i zglobovima
Vježba

Najbolje i najgore vježbe za leđne mišiće

Bolovi u ledjima i križima