Vježba Bolovi u ledjima i križima

Najbolje i najgore vježbe za leđne mišiće

I s bolovima u leđima treba vježbati. Da, dobro ste pročitali! Vježbe za leđne mišiće pomoći će vam otkloniti i spriječiti bolove.

Najgore je što možete napraviti za svoja leđa upravo odmaranje. Jačanje mišića, uz rastezanje, najvažnija je točka oporavka.

A oboje možete postići vježbanjem! To je, naime, jedan od boljih načina pomoću kojih se možete riješiti bola, a i spriječiti njegov povratak.

Kada je vaša kralješnica poduprta snažnim mišićima, postoji manja vjerojatnost za nastanak ozljeda i za bolove u leđima. Osim što snažni mišići leđima daju potporu, poboljšavaju držanje i gipkost. Jake kosti sprečavaju uganuća i lomove, a tjelovježba povisuje razinu prirodnih endorfina u tijelu.

Mišiće možete jačati i različitim načinima vježbanja. Ovdje je nekoliko vježbi za leđne mišiće koje mogu pomoći vašim leđima i smanjiti, otkloniti i spriječiti bolove.

  • Vježbe za jačanje koje ne uzrokuju grčenje mišića

Odlična vježba za jačanje koja je istovremeno i sigurna jest “podizanje zdjelice”. Legnite na leđa sa savinutim nogama, stopala su na podu. Stisnite trbuh i stišćite sve dok zakrivljeni dio leđa ne bude na podu. Položaj držite 5 sekunda i vježbu ponovite do deset puta.

  • Vježbe istezanja

Sigurno istezanje mišića također je bitno kao i njihovo jačanje. Slijede primjeri dviju odličnih vježbi istezanja. Pazite da se prije istezanja zagrijete!

Legnite na leđa sa skvrčenim nogama i stopalima na podu. Jedno koljeno podignite na prsa i rukama ga gurnite bliže, dok leđa pokušajte izravnati s podom. Ponovite i s drugom nogom.

Drugu vježbu započnite iz istog položaja kao i prvu. Jednu nogu uhvatite iza koljena, a drugu izravnajte na podu. Položaj držite oko 20 sekunda i nakon toga zamijenite noge.

  • Aerobna vježba koja predstavlja manji napor za zglobove

Aerobna je svaka vježba koja vaše mišiće koristi na ritmički i ponavljajući način. Aerobno vježbanje može vratiti krv u vaše leđne mišiće što pospješuje oporavak. Odličan su izbor aerobnih vježbi koje za zglobove predstavljaju mali napor hodanje i vožnja bicikla (i sobnog), a još je bolji izbor plivanje.

  • Plivanje i vježbanje u vodi

Voda pruža potporu i otpor i zato je svaka vježba za leđa koju izvodimo u vodi učinkovita i sigurna. Upravo je zato plivanje jedna od najboljih vježbi koju možete odabrati.

  • Joga i tai-chi

Tek nekoliko vježbi tako dobro kombinira fleksibilnost i snagu kao joga. Ukoliko vas trener dobro poznaje, vježbe može odlično prilagoditi vašim potrebama i mogućnostima.

Osim joge možete odabrati i vježbu loptom. Trebat će vam neko vrijeme da naučite vježbu, a vježba je jako zanimljiva i učinkovita.

Koje su najgore vježbe za leđne mišiće?

Najgore su vježbe koje možete odabrati za svoja leđa aerobne vježbe koje za zglobove predstavljaju veliki napor. To su primjerice trčanje, tenis, ples i svi ostali tipovi vježbi kod kojih leđa ne možemo držati u neutralnoj poziciji.

Također savjetujemo da izbjegavate kontaktne sportove kao što su odbojka, nogomet, daskanje na snijegu i skakanje na trampolinu koji za leđa također predstavljaju preveliki napor.

Savjetujemo da prije početka vježbanja sa svojim liječnikom ili terapeutom provjerite prikladnost određene vježbe vašem stanju, posebno ako ste u prošlosti imali veće poteškoće s leđima.

Uvijek si ostavite vremena za zagrijavanje prije vježbanja te za hlađenje i istezanje poslije vježbanja. Ako duže vrijeme niste bili aktivni, s vježbanjem započnite postupno. Dobar početak može biti i naš besplatan sedmodnevni program koji vam može vratiti radost zbog kretanja od samo 5 minuta na dan. Provjerite!

Slični
članci

Pogledajte ostale članke koji će vam pomoći da dovršite svoju rutinu i ublažite bol.

Savjet

Bol u vratu na radnom mjestu: kako ga sprijeciti?

Bolovi u vratu i ramenima
Savjet

8 zastarjelih mitova o artritisu

Reumatoidni artritis i artroza
Video sadržaj

Artritis koljena – vježbe za olakšavanje bolova

Bolovi u koljenu
Savjet

Što učiniti kad te uhvati išijas?

Bolovi u ledjima i križima