Video sadržaj Reumatoidni artritis i artroza

Vježbe za kralježnicu

Pogledaj video

Vježbe za kralježnicu pomoći će svima, koji trpe za bolovima u leđima.

Bol u kralježnici može se pojaviti zbog različitih uzroka koji nisu nužno povezani s reumatskom bolesti ili promjenama u kralježnici; ali još uvijek su ovakvi bolovi među ljudima jako česti.

Bolove u kralježnici najbolje možemo izbjeći zdravim načinom života, zdravom prehranom i održavanjem primjerene tjelesne težine. Potrebno je brinuti o dobrom držanju, tjelesnoj izdržljivosti i dovoljnom kretanju.

Vježbe za kralježnicu – kako početi?

Vježbe možemo prilagoditi svojim mogućnostima – bitno je samo da smo aktivni barem nekoliko puta tjedno. Odgovarajuće može biti već i samo hodanje – ono naime poboljšava naše stanje, jača mišiće i srce te istovremeno zglobovima, i ponajprije kralješnici, ne uzrokuje prekomjerna opterećenja.

Pripremili smo i 7 vježbi za smanjenje bolova u križima.

Uzroci kroničnih bolova u kralježnici

Kronični bolovi u kralježnici vrlo su često posljedica reumatskih bolesti koje na kralježnici mogu uzrokovati osteoartritične (spondiloartroza) i/ili upalne promjene (spondilitis) kod kojih je potrebno ponajprije liječiti uzrok, dakle reumatsku bolest.

Spondiloartroza kralježnice najčešće se pojavi na vratnom i donjem dijelu leđa. Ove promjene na kralježnici u većini su slučajeva posljedica starenja i zato ih teže izbjegavamo, ali pomoću različitih vježbi možemo usporiti njihov nastanak.

Upalne reumatske bolesti uzrokuju bolove ponajprije u donjem dijelu leđa. Simptomi su ponavljajući noćni bolovi u križima koji se kroz dan mogu smanjiti, a mogu se smanjiti i poslije razgibavanja. Kralježnica može zbog nakupljanja kalcija s vremenom okoštati i saviti se.

Česti uzrok bolova u kralježnici može biti i osteoporoza koja je česta kod reumatskih bolesnika koji duže vrijeme uzimaju određene lijekove. Najznačajnija posljedica je zakrivljena kralježnica koja posljedično donosi napetost i grčeve u mišićima uz kralježnicu.

Važno je znati da je unatoč artritisu i bolovima koje uzrokuje, još uvijek moguće normalno živjeti. Bitno je da se još uvijek krećemo, da djelatnosti prilagodimo svojim mogućnostima. U videu možete provjeriti koje vježbe preporučamo za bolove u kralježnici koje uzrokuje artritis.

Slični
članci

Pogledajte ostale članke koji će vam pomoći da dovršite svoju rutinu i ublažite bol.

Savjet

Odabir odgovarajuće ergonomske stolice za ured

Bolovi u ledjima i križima
Vježba

Vježbe za leđa koje ti mogu štetiti u slučaju bolova

Bolovi u ledjima i križima
Savjet

7 savjeta kako spriječiti bol u vratu i ramenima

Bolovi u vratu i ramenima
Savjet

Maraton i trening za snagu: zašto samo trčanje nije dovoljno?

Bolovi u mišićima i zglobovima