Savjet Bolovi u koljenu

9 učinkovitih savjeta za putovanje: spriječite bolove

Puno se ljudi, mladih i starih, suočava s bolovima. Iako žele putovati, često se ne usude jer se boje da će im neugodnosti pokvariti putovanje. Zato radije ostaju kod kuće ili ne odu tamo gdje zapravo žele. Ali nije nužno da je tako.

Ubuduće s pravilnim vježbanjem spriječite bolove i bezbrižno uživajte u putovanju (više o tome na kraju članka). A ako ste već na putovanju i tražite trenutno rješenje koje bi vam olakšalo bolove i putovanje, dolje vam nudimo nekoliko ideja.

1. Unaprijed se pripremite

Ako znate da vam se mogu pojaviti bolovi i ne možete da spriječite bolove, najbolje se na njih unaprijed pripremiti. Tako će putovanje biti manje stresno jer ćete biti pripremljeni na neugodnosti. Sa sobom ponesite gel protiv bolova i elastični zavoj. Ako u koljeno dobivate injekcije, prije putovanje posavjetujte se sa svojim liječnikom.

Također je važno znati koje vam aktivnosti pogoršavaju stanje i prouzrokuju najveće bolove. Njih bi najpametnije bilo izbjeći.

Dobra obuća obvezna je na putovanjima gdje namjeravate puno hodati. Mora imati dobar potplat i gležnju pružati dovoljno potpore.

2. Ustanite sa sjedišta i istegnite se

Pomičite svoje tijelo! Ono nije stvoreno za duge sate sjedenja i zato ga je nužno svako toliko vremena dobro razgibati i rastegnuti mišiće. Također, avionska i autobusna sjedišta u nižim cjenovnim razredima nisu stvorena za udobnost: preporučamo jastučić ili dva za potporu vrata i donjeg dijela leđa.

Ako vas je strah da ćete se drugima zbog ustajanja i rastezanja učiniti čudnima: razmislite o tome da i oni žele vašu hrabrost da učine isto. Vrlo vjerojatno i njima nije udobno nepokretno sjediti više sati zaredom. Zato budite prvi koji se ovo usudi: možda će se i ostali ohrabriti potaknuti vašim primjerom.

Jastuci za putovanje na napuhavanje koji podupiru vrat olakšat će vam sjedenje, a možda čak omogućiti malo spavanja. Savjet: ako ga položite iza vrata, vrat će biti u neprirodnom položaju i savijen prema naprijed što može uzrokovati bol. Zato ga stavite ispred vrata i naslonite se na stranu. Tako će vaš vrat biti u pravilnom položaju i imat će potporu.

Ako ste premalo pokretni poslije dugog sjedenja, tijekom dužeg putovanja više puta ustanite i protegnite noge. To će pomoći kod bolova i osjećaju krutosti, a posebice pomaže putnicima koji boluju od artritisa. Skvrčen položaj nogu naime povećava pritisak na jabučicu.

3. Odaberite sjedište uz prolaz

Na vlaku, u autobusu ili zrakoplovu sjedišta su obično poprilično zbijena što smanjuje udobnost. Sjedište uz prolaz omogućava vam da noge rastegnete bilo kada želite i možda tako spriječite bolove. Većina zračnih prijevoznika uz manju doplatu omogućava slobodan izbor sjedišta u zrakoplovu. Dodatna cijena u tom slučaju svakako opravdava dodatnu udobnost. A ako si sjedište niste osigurali unaprijed, neka vas ne bude strah zamoliti susjeda za zamjenu: velika većina ljudi je ljubazna i sa zadovoljstvom će vam ustupiti svoje sjedište.

4. Birajte kraće letove

Ako letite u udaljene krajeve, odaberite letove sa stajanjem umjesto direktnih letova. Tako ćete moći vidjeti više, a i vaše će vam koljeno biti zahvalno. Osim toga, letovi sa stajanjima u pravilu su jeftiniji od direktnih što će osim na vaše koljeno blagotvorno utjecati i na vaš novčanik.

5.  Putujte autom

Unatoč tome što u autu još uvijek sjedite u malom sjedištu, udobnost je neusporedivo veća nego u prenatrpanom zrakoplovu. Također, sjedište možete prilagoditi svojim potrebama i zaustaviti se kada želite – tako lako spriječite bolove na dugom putovanju.

6. Koristite tempomat

Stalno pritiskanje na pedalu za održavanje brzine može prouzročiti bol u koljenu. Korištenje tempomata nozi omogućava potreban odmor na ravnoj cesti, a možete ju i rastegnuti – ali to učinite pozorno kada ste u prometu.

7.  Nosite elastični zavoj

Za bolesnike s bolovima u koljenu se tijekom vožnje preporuča nošenje elastičnog zavoja koji podupire koljeno. On će tijekom duže vožnje smanjiti pritisak na koljeno, a posljedično i bol. Ako elastični zavoj trenutno ne koristite, upitajte svoj liječnika za najprimjereniji zavoj.

8.  Redovito vježbajte

Nije tajna da tjelovježba pomaže kod liječenja bolova u koljenu te kod niza drugih stvari. S pravilnim vježbanjem bolove ublažimo ili čak i posve uklonimo. Ako vam to na trenutnom putovanju još neće koristiti, sada je najbolji trenutak za početak. Što ćete prije početi s programom vježbanja, to ćete prije osjetiti rezultate: smanjivanje bolova, veću pokretljivost i vraćeno povjerenje u svoje fizičke sposobnosti.

9. Često se zaustavite

Ako putujete vlastitim prijevozom iskoristite ovu mogućnost. Zaustavite se svaki puta kada vam bol onemogućava sigurnu i udobnu vožnju. Tako ćete na svoj cilj dospjeti nešto kasnije, ali bolje razgibani i s manje bolova.

10. Spriječite bolove

Putovanja već sama po sebi mogu biti stresna i bolovi u koljenu ili bilo gdje nikako nisu dobro došli. Također, tijekom putovanja teško je izvoditi terapeutske vježbe, a često na to između svih zanimljivih stvari posve zaboravimo.

Ali upravo na putovanjima moramo posebno dobro brinuti o svom zdravlju jer tada smo aktivniji što povećava mogućnost ozljede. U prosjeku na putovanjima hodamo i stojimo puno više nego u svakodnevnom životu: razgledavanja gradova i njihovih znamenitosti mogu biti dugotrajna i naporna.

Sa svakodnevnom pozornošću i redovitim vježbanjem vaše bolove u koljenu možete posve ukloniti. Ali puno programa zahtijeva naprave ili pomagala koje ne možete ponijeti sa sobom na putovanje.

Zato smo sastavili besplatni 7-dnevni program vježbi koje možete izvoditi bilo gdje.

7-dnevni program sastoji se od sljedećih vježbi:

  • Za pokretljivost (Veća pokretljivost omogućit će vam lakše kretanje i izvedbu kod sportova, a olakšat će vam i posve svakodnevne aktivnosti.)
  • Za jačanje (Jači mišići i zglobovi omogućavaju lakše i jednostavnije kretanje.)
  • Za istezanje (Istezanje bi moralo biti vaše svakodnevice jer bitno pridonosi boljoj pokretljivosti, opušta mišiće i sprječava ozljede.)

Prijavite se na našu e-mailing listu, primite 7-dnevni program besplatno i vratite radost do kretanja!

 

Slični
članci

Pogledajte ostale članke koji će vam pomoći da dovršite svoju rutinu i ublažite bol.

Savjet

4 mita: bolovi u mišićima nogu poslije vježbanja

Bolovi u mišićima i zglobovima
Savjet

Bolovi u rukama – 10 trikova za olakšavanje

Reumatoidni artritis i artroza
Savjet

Što učiniti kad te uhvati išijas?

Bolovi u ledjima i križima
Savjet

Muskulfiber – bolovi u mišićima i umor

Bolovi u mišićima i zglobovima