Video sadržaj Bolovi u mišićima i zglobovima

Aktivni odmor najbolja je regeneracija mišića

Pogledaj video

Je li regeneracija mišića doista potrebna? Naravno da jest!

Nakon što započnemo s novom vježbom ili kad vježbamo većim intenzitetom, često možemo osjetiti bolove u mišićima. Takve bolove možemo uspješno olakšati ili čak i otkloniti odgovarajućim vježbama.

Svaka vježba troši zalihe energije u tijelu. Osim toga, u mišićima uzrokuje mikroozljede – one nastanu zbog napora mišića i uzrokuju bolove. Što je veći napor, veće su mikroozljede i posljedično jači je i bol.

Tvoji mišići obnavljaju se cijelo vrijeme – radi se o stalnom metaboličkom procesu rasta i obnove mišića. Ponekad je mišićima za obnovu potrebno i duže vrijeme – i po 24 sata ili više. Razlog se može skrivati u tome da nisi dovoljno brinuo o regeneraciji mišića poslije vježbanja.

Prozor mogućnosti ili anabolički prozor

Jesi li već čuo za izraz “prozor mogućnosti”? Radi se o vremenu poslije vježbanja kada su tvoji mišići najprijemčiviji za unos izgubljenih hranjivih tvari i za obnovu. Vrijeme od 30 do 45 minuta poslije završenog vježbanja, dakle, najprimjerenije je vrijeme za početak regeneracije.

Za kvalitetan početak regeneracijskog procesa poslije vježbanja uzmite bjelančevine. One su korisne za bržu obnovu mikroozljeda jer se uništene bjelančevine zamijene novima i tako iznova ojačaju ozlijeđene mišiće. Obrok ili napitak neka bude što lakše probavljiv jer će tako najlakše doći do mišića.

Regeneracija mišića i odmor

Mišići se uz dobru regeneraciju i odmor obnove i postanu otporniji. Tvoji mišići, naravno, zaslužuju i odmor koji je također jednako bitan kao i trening. Na taj ćeš se način pobrinuti za obnovu mišićnog tkiva i izbjeći opći umor koji bi ubrzo osjetio da nema odmora, a posljedično bi bile slabije i ostale tvoje mogućnosti.

A odmor ne znači samo odmaranje i ležanje. Bitno je da ne zaboraviš vrijeme namijeniti i vježbama za regeneraciju mišića. Iako se čine jednostavnima, za tvoje će mišiće napraviti mnogo. Umjesto uobičajenog treninga za regeneraciju odaberi jednu od aktivnosti niskog intenziteta kao što je joga ili različite vježbe za jačanje.

Nekoliko vježbi za regeneraciju mišića možeš pogledati u sljedećem videu. Možeš ih kombinirati i s vježbama za buđenje tijela i vježbama za olakšavanje bolova u mišićima poslije tjelesne aktivnosti. Regeneracija mišića u usporedbi s njima činiti će ti se kao šala!

Slični
članci

Pogledajte ostale članke koji će vam pomoći da dovršite svoju rutinu i ublažite bol.

Video sadržaj

Uklanja bolove: vježbe istezanja za križa

Bolovi u ledjima i križima
Savjet

Najčešća trkačka ozljeda – trkačko koljeno

Bolovi u koljenu
Video sadržaj

Vježbe za kralježnicu

Reumatoidni artritis i artroza
Video sadržaj

Buđenje tijela

Bolovi u mišićima i zglobovima