Savjet Bolovi u koljenu

Olakšavanje bolova u koljenu vožnjom bicikla

Olakšavanje bolova u koljenu može biti zahtjevno. Koljeno je kao jedan od kompleksnijih zglobova i vrlo je sklono ozljedama. Osim toga, to je i jedan od zglobova koji nose našu težinu, što je dodatni faktor čestih bolova. Faktori su koji pridonose bolnom koljenu, između ostalog, pohabanost zgloba, neuobičajeni pokreti, nenormalna struktura zgloba ili trajnija stanja kao što je artritis.

Olakšavanje bolova u koljenu s vožnjom bicikla

Je li vožnja bicikla zaista učinkovit način za olakšavanje bolova u koljenu?

Ozljeda koljena? Kada se radi o liječenju koljena, dio rehabilitacijskog plana često je upravo vožnja bicikla. Suprotno uvjerenju mnogih vožnja bicikla za koljena može zapravo biti blagotvorna i jedna je od najprimjerenijih aktivnosti za olakšavanje bolova.

Vježba kao što je vožnja bicikla pomaže ti ojačati koljeno i olakšati bol. Vožnja bicikla jača prednje, odnosno četveroglave bedrene mišiće koji štite koljena. Jaki mišići stabiliziraju koljeno i omogućavaju mu lakše podnošenje napora, a posljedično smanjuju štetu i bol.

Vožnja bicikla suprotna je aktivnostima kao što su tenis i košarka, ona smanjuje okretni moment i savijanje zgloba koljena. Isto tako pomaže “podmazati” koljeno, smanjiti naticanje i ublažiti bol.

Zanima te što sve možeš postići vožnjom bicikla?

  • smanjiti, ublažiti ili otkloniti bolove u koljenu
  • spriječiti ponavljanje boli
  • poboljšati ili obnoviti opseg kretanja u zglobu koljena
  • povećati stabilnost zgloba koljena
  • ojačati mišiće oko koljena.

Odabir pravog bicikla

Ako želiš izbjeći pritisak koji tijekom vožnje bicikla uzrokuju neravni teren i ostali vanjski faktori, isprobaj sobni bicikl. Na taj ćeš način bicikl voziti još sigurnije i izbjeći eventualne ozljede koje bi mogli prouzročiti faktori iz okoline.

Bolovi u koljenu

Ukoliko imaš poteškoće s leđima, za tebe će možda biti primjereniji ležeći bicikl. Ima šire sjedište i potporni naslon za leđa i, osim toga, ne treba se penjati na sjedište kao što to moraš činiti na običnom biciklu. Uvjeri se da tvoj bicikl ima nožne remene koji podijele rad između kvadricepsa i tetive koljena. Bez remena većina je rada na tvojim kvadricepsima. Remen možeš upotrijebiti i za slučaj kada se odlučiš za vožnju bicikla na otvorenom.

Kada kupuješ bicikl, pazi da odabereš odgovarajuću veličinu okvira. Optimalna veličina okvira i odgovarajuća pozicija sjedala, naime, bitan su faktor udobnosti. Samo ako se budeš osjećao udobno, vožnja biciklom predstavljat će ti užitak, a ne samo “nužni” napor.

Podešavanje i korištenje bicikla

Isto tako moraš paziti na pravilno korištenje bicikla – nepravilno podešeni bicikl naime može napraviti više štete nego koristi. Uvjeri se da je sjedalo bicikla poravnano s tlom. Ako je sjedalo nagnuto prema gore, previše je na tvojim bedrima; a ako je nagnut prema dolje, na ramenima i rukama.

Sjedalo podesi na onu visinu da ti koljena budu lagano savinuta kada su pedale u najnižem položaju. Također, pokušaj izbjeći iznenadna zaustavljanja tijekom vježbanja – to naime smanjuje cirkulaciju krvi.

Ostaje još samo da počneš voziti bicikl

Vožnja bicikla ima dakle za zglobove koljena mnoge prednosti. Tijekom vožnje bicikla tvoja koljena ne nose težinu cijelog tijela kao što se to događa primjerice kod trčanja. Radi se o aktivnosti s niskim utjecajem – za tvoja koljena ne predstavlja mnogo dodatnog pritiska. To je idealna aktivnost ako želiš održavati stabilnost. Pokreti koji se ponavljaju pomažu kod njegovanja hrskavce zgloba i, osim toga, cjelokupno gibanje možeš nadzirati.

Ako patiš od dugotrajnih i ponavljajućih bolova u koljenu, preporučamo ti da se prije početka vožnje bicikla svejedno posavjetuješ s liječnikom koji će ti primjereno savjetovati koliko često i koliko dugo možeš voziti bicikl. Ako se odlučiš za vožnju bicikla za olakšavanje bolova u koljenu, pazi da u svoj program vježbanja uključiš i ostale vježbe za jačanje, rastezanje i razgibavanje koljena i mišića.

 

Slični
članci

Pogledajte ostale članke koji će vam pomoći da dovršite svoju rutinu i ublažite bol.

Savjet

Kako vježbati bez bolova unatoč artritisu?

Reumatoidni artritis i artroza
Savjet

[INTERVJU] Svaki dan s artritisom

Reumatoidni artritis i artroza
Video sadržaj

Vježbe za pokretljivost

Bolovi u ledjima i križima
Savjet

Bolovi u rukama – 10 trikova za olakšavanje

Reumatoidni artritis i artroza