Savjet Bolovi u ledjima i križima

Odabir odgovarajuće ergonomske stolice za ured

Možda mislite, da odabir odgovarajuće ergonomske stolice za ured nije tako bitna stvar.

Razmislite koliko vremena dnevno provedete sjedeći – na poslu i kod kuće. Za većinu ljudi to je skoro cijeli dan. Takav stil života predstavlja rizik za različita oboljenja, a među njima su i bolovi u križima.

Iako dugotrajno i nepravilno sjedenje na stolici nije ključan razlog pojave boli, ipak se ubraja među vrlo bitne faktore.

Ljudi sjede na različite načine i upravo to najviše utječe na opterećenje kralješnice. Najviše se preporuča neutralni položaj u kojemu kralješnica nije posve izravnana. Dobro držanje određuje biomehanika – naši su zglobovi tada u anatomskom položaju, a održavanje položaja ne uzrokuje bolove i ne zahtijeva veće napore.

 

Kada sjednemo, istovremeno skvrčimo koljena i kukove, nagnemo zdjelicu malo prema nazad i izravnamo lumbalnu krivinu. Sve to utječe na mišiće trupa i pločice između kralješaka. Upravo su pločice između kralješaka najjače opterećeni dio kralješnice jer nose težinu tijela i opterećenja kralješnice.

Kralješnica na taj način postane opterećena i izložena različitim degenerativnim promjenama, a utjecaj je ponajprije vidljiv na pločicama između kralješaka –- kod lošeg je sjedenja, naime, na pločicama mnogo veći pritisak. On može iznositi čak do 200 % naše tjelesne težine. Odabir prave stolice od ključnog je značenja za sprečavanje bolova u križima. Bitno je da stolica prianja uz tijelo i da zadržava prirodni oblik kralješnice.

Na stolu moramo sjediti uspravno – ključno je spriječiti skupljanje kralješnice jer to znači dodatni pritisak za leđa. Moramo sjediti do oslonca jer na taj način leđa imaju potporu. Kut u koljenima mora biti između 90° i 110°, a između tijela i nogu 90°. Noge ne smiju biti prekrižene, oslonac mora biti na cijelim stopalima, a težina ravnomjerno raspoređena na obje strane stražnjice.

Odabir odgovarajuće ergonomske stolice za ured

Kada kupujemo novu stolicu, moramo paziti na sljedeće elemente koji mogu spriječiti bolove u kralješnici:

Osnova stolice

Odaberite jaku stolicu s pet nogu što će smanjiti mogućnost pada. Stolica neka bude na kotačićima; tako ćete se moći pomicati po prostoru bez nepotrebnog naprezanja leđnih mišića saginjanjem i istezanjem.

Sjedište

Sjedište neka bude tapecirano, ali ne previše mekano. Prednji rub neka bude malo nagnut prema dolje. Prije kupnje uvjerite se da stolica ima mogućnost podešavanje visine sjedišta, a također je korisno ako možete podešavati i nagib stolice.

Oslonac za leđa

Oslonac za leđa jedan je od najvažnijih elemenata jer izbor pravog oslonca kralješnici pruža i dobru potporu. Mora biti zakrivljen prema van i mora imati i mogućnost podešavanja visine – tako ga možemo prilagoditi obliku svoje kralješnice. Dodatna prednost je mogućnost pomicanja naprijed i nazad zbog čega u stolici možemo udobno sjediti bez obzira na svoju visinu.

Oslonci za ruke

Oslonci za ruke neka budu široki barem 5 cm da pruže dovoljno potpore i neka budu oblikovani iz mekanoga materijala. I ovaj dio stolice neka bude prilagodljiv po visini i širini.

 

 

Sigurno ste primijetili da je najvažniji element mogućnost podešavanja različitih dijelova stolice. Da biste spriječili bolove u križima, stolicu morate prilagoditi tako da pristaje obliku vaše kralješnice.

Sjedište povisite, odnosno snizite onoliko koliko treba da cijela vaša stopala budu na podu. Tako ćete spriječiti zakrivljeno sjedenje koje vodi prema bolovima u kralješnici.

Oslonac za leđa pomaknite prema naprijed ili prema nazad sve dok razmak između vaših koljena i sjedišta ne bude približno za cijelu šaku udaljenosti. Tako ćete smanjiti pritisak na bedra.

Oslonce za ruke podesite tako da pružaju potporu, s tim da vaša ramena još uvijek ostanu opuštena, a gornji dio ruku ostane uz tijelo.

Slični
članci

Pogledajte ostale članke koji će vam pomoći da dovršite svoju rutinu i ublažite bol.

Savjet

Bolovi u vratu: koji su najčešći razlozi?

Bolovi u vratu i ramenima
Video sadržaj

Artritis koljena – vježbe za olakšavanje bolova

Bolovi u koljenu
Vježba

Operacija koljena – Koje vježbe mogu izvoditi?

Bolovi u koljenu
Video sadržaj

Bolovi u vratu i zatiljku – vježbe za jačanje

Bolovi u vratu i ramenima