Savjet Bolovi u mišićima i zglobovima

Koliko su snažni vaši mišići u zapešću? – TEST

Znate li koliko su snažni vaši mišići u zapešću?

Naša ruka građena je od mišića, živaca i kostiju koji djeluju u sinergiji sa svrhom da nam pomognu u kretanju i u svakodnevnim poslovima. Koristimo ih svaki dan i zato nije ništa čudno da često podliježemo ozljedama zapešća.

Ozljede su posebno česte kod osoba koje često vježbaju i dnevno obavljaju mehaničke poslove, a najčešće se pojave zbog uredskoga rada. Posljedice se često pokažu tek poslije dužeg vremena te nam mogu biti onemogućeni i najlakši svakodnevni poslovi.

Radi se o oštećenjima zbog preopterećenja, ponavljajućih i dugotrajnih pokreta zapešća. Zbog toga dolazi do povreda i upala na različitim mjestima između vratne kralješnice i prstiju. Tako možemo zbog oštećenja određenoga živca osjetiti bolove u zapešću i u drugim predjelima ruke. Najčešće je oštećenje karpalnog kanala u zapešću koji osim bolova može uzrokovati trnce i umrtvljenost prstiju.

 

Bitno je da nam ne promaknu simptomi koji nas upozoravaju na oštećenja. To su sljedeći simptomi:
● napetost, krutost, osjećaj pečenja ili bolovi u različitim dijelovima ruku
● trnci ili umrtvljenost u rukama
● gubitak snage i/ili koordinacije u rukama
● osjećaj da je dlanovima, zapešćima ili rukama potrebna masaža
● bol u gornjem dijelu leđa ili vrata.

Treba biti svjestan da sve ozljede možemo pravovremeno spriječiti. Bitna je ispravna tehnika tipkanja, pravilno držanje i radna oprema koja nam sve to omogućava. I odgovarajuće radne navike mogu biti od velike pomoći za sprečavanje ozljeda kod ponavljajućih pokreta, primjerice česti odmori i istezanje tijekom rada.

Tijekom tipkanja ruke neka ne leže ni na čemu, dopustimo im da leže na zapešćima. Zapešća ne smiju biti savinuta, a miš lagano držimo. Zagrijemo svoje ruke i povećamo slova na zaslonu kako bismo spriječili naginjanje prema naprijed.

Osim toga, tijekom rada priuštimo si nekoliko odmora tijekom kojih se rastegnemo i opustimo. Korisno je da u tom vremenu napravimo vježbe istezanja i/ili jačanja mišića u zapešću.

Zašto izvoditi vježbe za jačanje zapešća?

Ruke su prvo što osoba primijeti na vama. Kada nekoga upoznate, s njim ćete se po svoj prilici rukovati. Stisak koji pritom upotrijebite može isijavati samopouzdanjem ili nedostatkom samosvijesti – bez obzira na stvarno stanje.

Redovite vježbe za jačanje mišića u zapešću omogućit će vam snažan stisak koji želite. Osim dobrog prvog dojma vježbe za zapešće imaju i druge pozitivne posljedice.

Osim zapešća bit će povećana i snaga cijele ruke što će vam olakšati mnoge svakodnevne aktivnosti, a to će biti posebno vidljivo u sportu. Vaša će ruka općenito biti jača i izdržljivija.

TEST: Koliko su snažni vaši mišići u zapešću?

 

Ovim jednostavnim testom možete provjeriti koliko su snažni vaši mišići u zapešću:
1. Potražite malu, mekanu lopticu.
2. Stisnite ju snažnim, ravnomjernim stiskom tri do četiri puta zaredom.
3. Zamijenite ruke i usporedite snagu stiska. Najvjerojatnije ćete primijetiti da je stisak vaše
dominantne ruke jači.

To je i vježba koju možete izvoditi za jačanje zapešća bilo kada, kad imate vremena. Savjetujemo vam da ne napravite previše ponavljanja zaredom jer time riskirate preopterećenje zapešća, nego vježbu rasporedite tijekom dana.

Slični
članci

Pogledajte ostale članke koji će vam pomoći da dovršite svoju rutinu i ublažite bol.

Video sadržaj

Vježbe za istezanje i jačanje vrata

Bolovi u vratu i ramenima
Savjet

Bolovi u zglobovima – simptomi i savjeti za pomoć

Bolovi u mišićima i zglobovima
Savjet

Prekomjerna težina i bolovi u koljenu

Bolovi u koljenu
Savjet

Bol u vratu na radnom mjestu: kako ga sprijeciti?

Bolovi u vratu i ramenima