Savjet Bolovi u vratu i ramenima

7 savjeta kako spriječiti bol u vratu i ramenima

Bol u vratu i ramenima je problem, s kojim se zbog današnjeg načina života suočava sve više ljudi. Najčešće se radi o posljedicama loših navika, nepravilnoga sjedenja i lošeg držanja.

Provjerite sljedeće savjete i pokušajte ih se pridržavati. Vaš će vam vrat biti zahvalan!

Kako spriječiti bol u vratu i ramenima?

1. Provjerite položaj zaslona.

Provjerite da zaslon računala bude okrenut ravno prema vama u visini očiju – vaš bi pogled trebao biti usmjeren ravno u sredinu ekrana. Posljedica je zaslona koji je zakrenut u stranu zakrivljen vrat. Ako se radi o kratkotrajnom položaju, to za vrat ne predstavlja veću poteškoću, u suprotnom slučaju rezultat je bol.

2. Provjerite rasvjetu.

Ukoliko prostor nije dovoljno osvijetljen, tijekom čitanja sa zaslona vjerojatno ćete se naginjati prema naprijed. Ovo je opet nepravilan položaj vrata koji predstavlja dodatni napor. Osim bola u vratu loša osvijetljenost često uzrokuje i glavobolju!

3. Provjerite svoj vid.

Ako loše vidite i ne nosite naočale, posljedice će biti slične onima iz prethodne točke. Trudit ćete se vidjeti, pritom ćete se naginjati prema naprijed, a vaš će vrat patiti.

4. Odustanite od spavanja na trbuhu!

Ako u ovom položaju želite pravilno disati, tada glavu morate okrenuti na stranu. To znači rotaciju vrata što je odličan uvjet za nastanak bola! Radije se odlučite za spavanje na leđima koje omogućava odmor za cijelu kralješnicu.

5. Dok ležite, ne čitajte i ne gledajte televiziju.

To je jedan od najčešćih razloga za bol u vratu. U ovom položaju vrat je, naime, najčešće i zarotiran i zakrivljen. Nakon što pacijent ispravi ovu naviku, bol često u potpunosti nestane.

6. Ravnomjerno rasporedite težinu koju nosite.

Teška torba koju nosite samo na jednom ramenu može uzrokovati nepravilno držanje ramena. Preporučamo da iz torbe izvadite sve što vam nije potrebno. Kada ju nosite, pazite da ramena držite u istoj ravnini. Razmislite o korištenju naprtnjače koja će težinu ravnomjerno rasporediti na obje strane.

7. Pazite kod korištenja telefona.

Tijekom korištenja mobilnoga telefona vaš je vrat često u nepravilnom položaju. Kada pišete poruku, glavu naginjete prema naprijed, a tijekom razgovora na stranu. Ako u danu morate napisati mnogo poruka, pokušajte telefon podići u razinu očiju između pisanja poruka, radi pauze. Odlična je alternativa za telefonski razgovor korištenje slušalica koje ti omogućavaju zadržavanje pravilnoga držanja.

Dodatni savjet kojega se uvijek valja pridržavati jest onaj o pravilnom držanju. Bilo da sjedite, stojite ili hodate – pazite da vaš vrat i kralješnica nisu savijeni. I na taj način možete izbjeći bol u vratu i ramenima (i kralješnici).

Ukoliko se bol proširi u ruku, preporučamo vam da se posavjetujte s liječnikom jer po svoj se prilici radi o ozbiljnijem uzroku poteškoća.

Slični
članci

Pogledajte ostale članke koji će vam pomoći da dovršite svoju rutinu i ublažite bol.

Savjet

9 učinkovitih savjeta za putovanje: spriječite bolove

Bolovi u koljenu
Savjet

Muskulfiber – bolovi u mišićima i umor

Bolovi u mišićima i zglobovima
Video sadržaj

Vježbe za pokretljivost

Bolovi u vratu i ramenima
Vježba

Operacija koljena – Koje vježbe mogu izvoditi?

Bolovi u koljenu