Video sadržaj Bolovi u koljenu

Artritis koljena – vježbe za olakšavanje bolova

Pogledaj video

Bolovi u koljenu ubrajaju se među one bolove koje poznajemo gotovo svi. Mogu se pojaviti zbog različitih uzroka – bilo da se radi o ozljedi ili opterećenju. Među vrlo je čestim uzrocima i bolesno stanje: artritis koljena.

Artritis koljena

Pojmom artritis označavamo različite upalne i degenerativne bolesti zglobova. Oboljeli su zglobovi bolni, natečeni, osjetljivi i topli na dodir te kruti. Obično su najprije zahvaćene ruke (posebno prsti), a kasnije se upala može proširiti i na ostale zglobove – između ostalog i na koljena.

Upala zglobova bolesniku često otežava svakodnevne aktivnosti i smanjuje kvalitetu života. Isto je i u slučaju artritisa koljena – zbog bolova u koljenu bit će otežano svako kretanje, a tako i uobičajenije aktivnosti kao što su prigibanje, oblačenje ili hodanje.

Artritis koljena može se pojaviti iznenada i traje kraće vrijeme, a u drugim slučajevima nastaje postupno i traje duže vrijeme, odnosno cijeli život. Bolest se često privremeno smiri, a poslije ponovnog napada bolesniku ponovno jako otežava svakodnevni život. Bez obzira na to je li upala akutna ili kronična, pravovremenom liječničkom pomoći, zdravim stilom života i odgovarajućim vježbanjem bolove možemo olakšati i usporiti razvoj bolesti.

Olakšavanje bolova u koljenu

U slučaju sumnje na artritis moramo, naravno, što prije potražiti liječničku pomoć. Tako možemo utvrditi što je uzrok bolesti i o kojem se obliku artritisa radi. Sukladno tome provodi se i liječenje bolesti koje propiše liječnik, a mnogo toga za poboljšanje svojega stanja bolesnik može učiniti i sam.

Najvažnije je biti svjestan da unatoč artritisu koljena možemo i dalje normalno živjeti. Zglob treba redovito razgibavati i unatoč bolovima moramo pokušati ostati aktivni. To je još posebno bitno tijekom napada bolova – iako bi najradije mirovao, isprobaj vježbe za olakšavanje artritičnih bolova u koljenu. Pritom ti možemo pomoći prijedlogom naših vježbi. Uz njihovu pomoć smanjit ćeš bolove i povećati pokretljivost zgloba. Neće ti biti žao!

 

Slični
članci

Pogledajte ostale članke koji će vam pomoći da dovršite svoju rutinu i ublažite bol.

Vježba

Bolovi u križima: 7 vježbi koje smanjuju mogućnost nastanka

Bolovi u ledjima i križima
Savjet

Prekomjerna težina i bolovi u koljenu

Bolovi u koljenu
Savjet

Bolovi u vratu: koji su najčešći razlozi?

Bolovi u vratu i ramenima
Savjet

Zaštita koljena od ozljeda tijekom treninga

Bolovi u koljenu